sun fun love: פטיסרי בפריז
המלצות

פטיסרי בפריז

יום שלישי, 25 ביולי 2017


כחובבת אפייה שאני פריז הייתה אחת מיעדי החובה עבורי כבר הרבה זמן.
התכוננתי לנסיעה הזאת היטב והכנתי רשימה לא קצרה של פטיסרי שאני רוצה לבקר.
בכל המקומות המובאים כאן ביקרתי ואכלתי ומלבד מקום אחד שהייתי מוותרת עליו (הסבר בהמשך) כל המקומות היו מעולים ולא אכלתי שום דבר שאני לא יכולה להגיד שהיה לא טעים.
היו דברים טעימים, היו ממש טעימים, וממש ממש טעימים :)
כמובן שגם הפעם צירפתי עבורכם מפה, הניתנת להורדה,  עם כל המקומות שאציין כאן.

כמה טיפים שיכולים להיות מועילים:
  • הצרפתים לא נחמדים, בלשון המעטה. אין מה להתרגש מהם ואל תצפו מהם לעזור יותר מידי.
  • ניתן לקנות סים מקומי ב- 20 יורו ולהטעין אותו בשיחות/אינטרנט בסכומים של 10/35 יורו.
  • התחבורה הציבורית בפריז מעולה, כרטיס הנסיעה משותף למטרו, רכבת עילית (RER) ולאוטובוסים.
  • ניתן לקנות כרטיסייה של 10 נסיעות במחיר מוזל, למעשה מקבלים 10 כרטיסים נפרדים כך שניתן גם לחלוק אותם.
  • לא נהוג להשאיר טיפ במסעדות.
  • ברוב החנויות והמסעדות בפריז אין מזגן ומאוד חם ולח ולכן לא הייתי ממליצה לטייל בה בחודשי הקיץ. 
  • בפריז (וברוב אירופה) יש תאריכים קבועים לעונת הסיילים, אם קניות זה הקטע שלכם שווה לברר את התאריכים לפני שאתם קובעים מועד לנסיעה ולנסות לשלב. ההנחות בסיילים מגיעות עד ל- 80%!
  • החבר הכי טוב שלי בטיול היה גוגל מפות - הניווט באמצעותו היה קל ופשוט ואפילו הראה לנו איזה קווי מטרו לקחת ובאיזו תחנות לרדת ולכן אני ממליצה בחום לרכוש סים מקומי.
ובלי הקדמות נוספות נתחיל בהמלצות :)


Pierre Hermé
מלך המקרונים של פריז. את הביקור בפריז פתחתי וגם סיימתי בביקור אצל פייר הרמה. זוהי תחנת חובה ואל תוותרו עליה בשום פנים. לפייר הרמה יש מגוון סניפים בעיר, הסניפים די דומים מלבד העובדה שלא כל סניף מוכר מאפים. את הסיפתח לפריז עשיתי עם המקרונים של פייר הרמה. אלה היו ללא ספק המקרונים הכי טעימים שאכלתי בחיי. מגוון טעמים אינסופי וכולם מוצלחים. בפעם השניה שביקרתי שם נכנסתי כדי לקנות מארז מקרונים להביא לארץ ולא עמדתי בפיתוי ולקחתי עוד שני קינוחים: טארט וניל אינסופי, כשמו כן הוא, אינסוף שכבות טעימות של וניל וטארט פיסטוק ותותים שהיה מוצלח גם הוא. המקרונים שהבאתי לארץ נאכלו בהנאה ע״י מספר אנשים שגם הספקנים שביניהם הודו שאכן זהו מקרון קסום.

מאפייה חמודה המוכרת קינוחים שונים, מאפים וסנדויצ׳ים ולחמים. למאפייה איזור ישיבה אך אם תבחרו לשבת במקום הקינוחים יעלו לכם קצת יותר. אכלנו שם טארט לימון ומרנג, קרואסון פטל ובריוש.

הפטיסרי של השף כריסטוף אדם. במקום נמכרים אקלרים בלבד.
המבחר עצום והכל כל כך יפה, שווה להיכנס גם אם אין לכם כוונה לאכול. אנחנו אכלנו שם 4 מיני אקלרים של תות, לימון,  פטל ופסיפלורה ואגוז לוז. טעמי הפירות מומלצים במיוחד!
למקום מספר סניפים בפריז.
מאפייה קטנה שגם בה תמצאו קינוחי מוס, מאפים ולחמים. מה שמשך אותי לשם היה שבלול השומשום השחור המפורסם שלהם שאכן היה הצלחה! בנוסף אכלנו בריוש פטל וקוראסון שקדים.

המקום ידוע בזכות קרואסון השוקולד שלו הנחשב הקרואסון הטוב בפריז אז ברור שזה מה שאכלנו. הקרואסון באמת היה טעים, בצק העלים היה פריך ואוורירי ומלא חמאה אבל לטעמי היה בו מעט מידי שוקולד.
אחד המקומות שהכי אהבתי בטיול! יאן קוברר הוא שף צעיר ונחשב כוכב עולה בפריז. הויטרינה שם הייתה מהממת ביותר, כל הקינוחים נראו מצויין וממש התקשתי מה לבחור. לבסוף אכלנו טארט פטל וטרגון (כן, כן הזוי אבל טעים ברמות!) שבלול שוקולד ופיסטוק וקואין אמאן שהוא מעין מאפה של בצק עלים פריך ומושלם. הכל היה מאוד טעים! והאמת שאם היה זמן הייתי חוזרת לשם. במקום יש גם מעט מקומות ישיבה שזה תמיד יתרון.
אמן קוניפסרי ומלך הקרמל. במקום תמצאו פרלינים ושוקולדים שונים, מרמלדות וסוכריות קרמל בכל טעם אפשרי שעולה על דעתכם וקינוחים שונים. במקום יש מעין סלון תה בו ניתן לשבת ולהזמין קינוחים מהתפריט (אין ויטרינה). ז׳אק ז׳נה ידוע בפארי ברסט ובטארטים שלו שלצערי לא יצא לי לאכול אבל כן טעמתי מכל שאר הממתקים והכל היה מאוד טעים. אל תוותרו על סוכריות הקרמל והמרמלדות, הן פשוט חובה!
Popelini
מקום המוכר רק פחזניות בכל טעם וצבע אפשרי שקיים. הויטרינה מהממת וממש קשה לבחור.
אני אכלתי שלוש פחזניות: פסיפלורה, אגוז לוז, ואפרסק שהיו מאוד מאוד טעימות. האפרסק מומלץ במיוחד.
עוד אחד מהמקומות המוכרים ביותר בפריז, ויטרינה מהממת שדי הזלתי עליה ריר. במקום אין מקומות ישיבה אז לקחנו את הדברים ומצאנו איזה ספסל לשבת ולאכול. שם אכלנו קינוח פבלובה עם פטל, קרם תות, קרם פטיסייר ועוד הרבה טעמים, קינוח פקאן ווניל עם שכבות של טורט, אגוזים, שוקולד לבן וגם טעמנו כמה פרלינים. מקום מומלץ וטעים!

הפטיסרי של קלייר דמון, זה המקום היחיד שיכלתי לותר עליו.
מאוד רציתי לפרגן לאישה שנמצאת בעולם של גברים אבל אין בכלל מקום להשוואה עם המקומות האחרים שבהם הייתי. אכלנו שו (בצק רבוך) רוברב ובריוש שהיו טעימים אבל בגלל המיקום הלא אטרקטיבי (אין שום דבר מעניין באיזור) לגמרי אפשר לוותר לדעתי.
FAUCHON
הו פושון. מה אפשר להגיד על המקום הקסום הזה שלא נאמר? נתחיל מזה שאין שום קשר בין פושון של שרונה לפושון של פריז. זוהי תחנת חובה ואם הייתי צריכה להמליץ רק על מקום אחד בפריז - זה המקום. ויטרינות קסומות, מלא מלא סוגים של קינוחים, שוקולדים, מרמלדות וכל מה שתוכלו להעלות על דעתכם. למקום שתי קומות: בקומה הראשונה נמצאים כל המתוקים ובקומה השניה נמצאים תבלינים, שמנים ויינות. בפושון אכלתי מגוון מאפים: קרואסון פטל, קרואסון שקדים, מאפה תפוחי עץ וקנאלה ובנוסף אכלתי קינוח מרנג פטל ותותים חלומי! אחד הדברים הכי טעימים שאכלתי כל הטיול.
Angelina
המקום ידוע בתור המקום שמגיש את השוקולה-שו הטוב ביותר בפריז. למקום יש ממש מסעדה שניתן לשבת ולהזמין עם שירות מלצרים ויש גם אזור טייקאווי שבו ניתן לקנות קינוחים מהויטרינה. אנחנו בחרנו לקחת קינוחים וללכת לשבת בלונה פארק הממוקם ממש מול. אכלנו מון בלאן שהוא קינוח עם קרם ערמונים וקינוח בשם ניו יורק - פריז שהיה מעין פחזניה עם קרם אגוז לוז מושלם. בגלל שהיה נורא חם לא שתינו מהשוקולה-שו המפורסם אבל כן קניתי את האבקה להכנה לבית ואחרי שניסיתי אני חייבת להודות שזהו אכן שוקלה-שו מדהים!
Du Pain et des Idées
מאפייה קטנה וחמודה עם מאפים לא פחות ממושלמים. הגענו לשם בעקבות שבלול הפיסטוק שלהם ומלבדו אכלנו גם שבלול אננס, קרואסון שוקולד וטארט משמשים. הכל היה מעולה וטעים. השבלולים במיוחד!

La Pâtisserie Cyril Lignac
הפטסירי של סיריל ליניאק, אליו הגענונ במקרה כי היינו באיזור ואכן הביקור היה הצלחה.
אכלנו קינוח תותים עם שכבות של תות ופטל ווניל ועוד מלא דברים ובנוסף אכלנו בר שוקולד עם קרם אגוזי לוז ועוד מגוון טעמים. ממש ליד המקום יש פארק קטן שניתן לשבת ולזלול בכיף.

רשת גלידה שסניפיה פזורים ברחבי העיר. גלידה טעימה עם המון טעמים שווים והכי כיף שהם מעצבים את הגלידה בצורת פרח מה קנה אותי :)
אכלתי שם פעמיים, טעמים שונים, והיה טעים מאוד. ניתן גם להוסיף מקרון לגלידה אבל זה הרגיש לי קצת גימקי מדי אז לא הוספתי. בכל מקרה אם חשקה נפשכם בגלידה בין טארט לבריוש בביקור פריז זוהי תחנה מוצלחת עבורכם.
כמה המלצות כלליות:
Le Bon marché
בית כולבו המכיל המון מותגי יוקרה. מומלץ לבקר בקומת האוכל של המקום. תוכלו למצוא שם המון חומרי גלם צרפתיים מעולים, המחירים לא מאוד זולים אבל יש שם המון דברים מעניינים. מקום טוב לקנות שוקולדים מיוחדים למתנות. אני קניתי מלח צרפתי פלצני ומלאאא שוקולד שווה של ולרונה.

חנות מתמחה למוצרי אפיה. החנות ידועה בעיקר בתמציות הטעם המעולות שלה. בחנות תמצאו מגוון תבניות לאפייה, לשוקולד וחומרי גלם. אני התחדשתי בשלוש תמציות טעמים שוות, משטח סיליקון לתנור, מגוון סוכריות לקישוט ו-2 קילו שוקולד במחיר אטרקטיבי במיוחד!
לחנות שני סניפים ברחובות סמוכים ואני ממליצה לבקר בשניהם, כל אחד קצת שונה מהאחר.

עוד חנות מתמחה וידועה. בחנות תוכלו למצוא כל תבנית או רינג העולה על דעתכם. סיליקון, מתכת, תבנית ללחם, תבנית לבריוש וכו׳. כמו כן תוכלו למצוא שם מגוון כלים לאפייה ולבישול.

ועוד המלצה קטנה לחובבי הקניות:
ממש בקרבת Deco Relief יש קניון ענק בשם Forum des Halles.
קניון חצי מקורה עם שלוש מפלסים ומלא מלא מלא חנויות שוות. תמצאו שם את כל הרשתות המוכרות ועוד המון חנויות שוות.

You Might Also Like

1 comments

  1. תודה רבה! אני נוסעת לפריז בסוף אפריל ואשתדל להעזר בהמלצות שכאן! אם את יודעת על מסעדה\חנות שווה במיוחד בקרבת הלובר או המוזיאון לאומנויות דקורטיביות זה יעזור לי מאוד.... בכל אופן, נהנתי לקרוא ולראות את הצילומים המדהימים! תודה!

    השבמחק